Private Label Kozm
etik üretim Adımları?
Private label üretim modeli bir ürün veya ürün grubunun başka bir şirketin kendi markası ve telif hakları altında paketlenip satılmasıdır. İşte bu noktada siz de kendi markanızla kozmetik ürün üretmek istiyor ama nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız sizin için hazırladığımız 5 adımı inceleyin!
İster deneyimli bir satıcı ister de yeni bir girişimci olun sektörde hızlıca yer edinmek için rekabet avantajına ihtiyacınız olacak.
Adım 1: Private Label Hizmeti Sunan Kozmetik Tedarikçilerini Araştırın
Bu hizmeti sunan şirketleri iki şekilde bulabilirsiniz: Referans yoluyla, online arama ile veya kozmetik endüstrisi fuarlarında yüz yüze görüşerek.
Araştırmaya başlamadan önce ürün gamınızda istediğiniz ürünleri belirlemek doğru bir tedarikçi seçmeniz için anahtar bir aşamadır. Sizin için önemli olan her şeyi listeleyin. Örneğin, sadece organik ürünler mi olacak veya belirli malzemeleri içeren ürünler mi olacak? Hangi kozmetik ürünler olacak, cilt bakım ürünleri, şampuan, parfüm?
Listeyi tamamladınız sonraki aşama ise private label hizmetini sunan tedarikçileri araştırırken dikkat etmeniz gerekenler:
GMP belgesi var mı?
Sizin için ambalaj ve etiket hizmeti yapıyorlar mı?
Etiket ve ambalaj ücretleri nasıl?
Minimum sipariş adetleri nedir (MOQ)?
Sipariş teslim süreleri nasıl?
Sizin markanızı Avrupa’da satılacak şekilde dokümantasyonunu sağlayıp kayıt işlemlerini gerçekleştiriyorlar mı?
Amazon İngiltere, Amazon Almanya gibi platformlarda sizin markanızı satacak şekilde destekleri var mı?
Çevrimiçi olarak anahtar kelimeler aracılığıyla aradığınız özelliklere uygun tedarikçilerin web sitelerine erişebilir, sundukları ürün yelpazelerini, çalışma koşulları hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz. Sizin için uygun olan birkaç tedarikçi belirleyip iletişime geçebilirsiniz. Güzellik ve kozmetik endüstrisi fuarları ise birçok private label hizmeti sunan bir tedarikçiyle aynı yerde buluşma fırsatı sunan mükemmel bir yoldur. Fuarlara katılarak yüz yüze görüşebilir, ayrıca birçok ürünü hemen orada deneme şansınız elde edebilirsiniz.
Adım 2: Referans isteyin, numune isteyin ve ürünleri inceleyin
Tedarikçileri araştırırken çoğunun düşük maliyetle numune kitleri sunduğunu, numune sipariş etmenize olanak tanıdıklarını göreceksiniz. Numune için para harcamaktan kaçınmayın çünkü numuneler size ürünleri detaylı olarak inceleme ve kontrol etme şansı sunar. Aldığınız bu numuneler ile ürünlerin beklentilerinizi karşılayıp karşılamadığını ve markanızla uyumlu olup olmadığını belirleyebilir ve potansiyel alıcılarınıza ve müşterilerinizi de denemeye dâhil ederek daha doğru bir seçim yapabilirsiniz.
Birçok ciddi üretici gizlilik anlaşmalarından dolayı referans veremeyebilir ancak siz yine de şansınızı deneyin, gizlilik anlaşmasına ihtiyaç duymayan müşterileri varsa o ürünleri referans verme ihtimalleri vardır.
Adım 3: Ürünün Pazarlamasını ve Satışını Nasıl Yapacağınıza Karar Verin
Siparişinizi vermeden önce ilk olarak ürünlerinizi nasıl pazarlamak istediğinize karar verin. Spa, güzellik merkezleri ve kliniklerde satış yapabileceğiniz gibi sosyal medya platformları, e-ticaret siteleri gibi çevrimiçi kanallarda pazarlayabilirsiniz.
Adım 4: Markanızı, Ambalajınızı ve Logonuzu Tasarlayın
Birçok private label hizmeti sunan şirket ambalaj, tasarım ve etiket desteği sunar. Siz istediğiniz tasarım ile ilgili brief’i üretim partneriniz ile paylaşarak onlardan gelen çalışmalarda istediğiniz revizeleri gerçekleştirebilirsiniz. Veya alternatif olarak tüm tasarımı kendi ekibiniz ile organize edebilirsiniz.
Adım 5: Private label markalı ürünlerinizi sipariş verin
Artık ürünlerin siparişini vermeye hazırsınız. Private label sözleşmesini imzalayın ve siparişinizi verin. Siparişleriniz hazırlanırken siz yeni kozmetik serileriniz için satış kanallarınızı ve sosyal medya hesaplarınızı hazırlayın! Unutmayın ki kendinizi tek bir satış noktasına bağlamak zorunda değilsiniz. Private label hizmetinden yararlanmak sektörde size çok büyük rekabet avantajı sağlayacak!
Comentarios